Hoppat från 4000 meter? Det kanske jag har.

Igår eftermiddag fick jag ett sms av Fidde som löd "Fallskärmshoppning bokad imorgon kl. 11". Fuck, fuck, fuck var det enda jag kunde tänka och kände nervositeten börja trycka på. Nämnas ska att vi hade ett misslyckat försök för cirka 2 veckor sedan men lyckades då tajma in dåligt väder så det blev inställt. Men imorse när jag vakna klockan kvart i 9 var det inte ett enda moln på himlen, jag kände jag var körd. När vi kom dit var det ungefär 100 papper att skriva på angående om att det inte går att stämma dom om man dör, det var ingen stämnings höjare om man säger så.
Här är pappren påskrivna och jag knyter mina skor med skakande händer.
Här packade dom ihop fallskärmarna, såg ut som det var praktikanter som fick ta det skitjobbet.
Bilder för själva hoppet kostade typ 50% av priset för att hoppa, så struntade tyvärr i det, men jag bjuder på alla förfests bilderna.

Nu kör vi!
Klassisk "sista bilden i livet" bild.
Jag var hur nervös som helst och hade panik för jag kunde inte föreställa mig hur det skulle kännas.
Fiddes hjälphoppare såg sin chans när hamnade bredvid mig och såg hur nervös jag var. Han började snacka massa om att jag fått fel sele. "You are not a XXXL", men han hade som tur var glimten i ögat och även om det oroade lite mig fick han mig iaf att skratta.
Helt plötsligt är vi uppe på 4000 meters höjd (13000 ft.) och först ut är paret vi hoppade med (25 års present och deras första gång med). Man bara såg en efter en sätta sig på kanten och försvinna. Helt plötsligt är det bara jag och min tandem hoppare kvar i planet (hade turen att få den lugnaste av dom, Chris). Nästa sekund sitter jag på plankanten och ser 4000 meter ner i avgrunden och en sju helvetes jävla utiskt över havet (vissa delar i Pirates of the Carribean spelades tydligen in där). Sen ligger jag i luften och bara skriker, allt är så sjukt jävla overkligt. Efter 1 minuts fritt fall (kändes som 5 sekunder) stannar världen upp och Chris släpper ut fallskärmen. Allt är så jävla overkligt. Sedan när det lugnat ner sig låter Chris mig ta över styrningen och vi gör åttor i luften. När vi tillslut landar exploderar man nästan av adrenalinet och det är helt omöjligt att stå still. Absolut sjukaste och absolut roligaste jag gjort. Peace out!

Kommentarer
Postat av: Dan(far)

coolt, häftigt.

2010-11-12 @ 19:18:43
URL: http://hilms.blogg.se/
Postat av: meiff

nöten

2010-11-13 @ 02:59:02
Postat av: kal

hahah bra hilmzy

2010-11-13 @ 11:17:16
Postat av: Jannike

åh, jag vill med!!

2010-11-14 @ 16:08:34
Postat av: Moster Lotta

Att du vågade,skulle jag aldrig gjort!

2010-11-15 @ 16:01:24
Postat av: john

säger bara fyfan

2010-11-16 @ 12:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0