Spontan söndags hiking!

Efter skypat med far imorse kommer det förbi folk och frågar om vi var sugna på lite äventyr. JA löd mitt svar utan att veta att det skulle innebära en skallerorms orgie uppe i Santa Barbaras berg.
Packade min nya äventyrs väska med lite livsviktiga föremål, vilket innebär ett par badbyxor, 2 double cheeseburgers och en mobil telefon med direct dial till ormakuten. Min stekande stureplan favorit Gurra har precis skaffat bil (pappa betalade) så fordon för mer plats fanns på plats när även min rumskamrat Fidde och den koran hatande kurden Peshtiwar var sugen på lite äventyr. Redan på vägen dit började äventyren med översvämmade vägar och rykten om "the rattlesnake park".
Det var en trevlig väg upp i bergen och när vi tillslut når fram till "No vehicles beyond this point" kastas vi rätt ut i vildmarken. Jag placerar mig strategiskt i mitten av gruppen för att bli den sista att bli anfallen vid ett överraskande skallerorm bakhåll. Peshtiwar, med sin indiana jones inspirerade äventyrs outfit börjar dra fötterna i marken redan efter 100m och rätt som det är har han skingrats från gruppen. Vi övriga märker det först när det börjar skallra (rattle) i varje buske runt om oss. Skallerormarna har valt ut sitt byte.
RUN PESHTI RUN! Hör jag mig själv skrika. Alla vaknar upp ur sin vandringsdvala och undrar vafan det är frågan om, jag kommer då tillbaka till verkligheten och märker att det bara är någon som drar igen ett blixtlås. Förbannade fobi.
Vandringen fortsätter och vi når tillslut en vändpunkt, en vilt stormande flod som med lätthet hade svalt en korsande elefant. Dock låter vi inte detta sätta stopp för oss då det är just detta vi är ute efter. Äventyr.
Modigaste killen i gruppen offrar sig och ger sig ut i leken först (känd från chez).
Ungefär när den här bilden togs har dock stureplans profilen Gurra hittat en väg som tog dig runt floden. Han fulltsändigt stekte runt floden.
En klassisk sista bilden i livet bild. Grott passet vi var tvungna att klättra igenom såg ut som en typisk "ormhåla".
Vi når tillslut ett vattenhål som vi planerar bada i. Det börjar viskas om anakondor men jag har inte vandrat såhär långt utan att få ta ett dopp. Jag drog på mina numera klassiska svarta bryggan shorts och kände att världen var min.
Me cliffjumping.
En helt klart godkänd söndag, när man sedan kommer hem har även Wille städat lägenheten. Fantastiskt vackert blev det.
Trevlig ny vecka hälsar Santa Barbaras unofficial hiking crew.

Kommentarer
Postat av: kal

bra skit hilmz

2010-11-08 @ 07:15:45
Postat av: mamma

Att du klarade av det med din rädsla för ormar är ju klart en bedrift, kan se framför mig hur du trippar på tårna och kollar dig omkring. Ni verkar ha haft en kanondag. Wille får du hålla hårt i,såna som han finns det inte många av. Puss o Kram

2010-11-08 @ 16:55:14
Postat av: Dan(far)

Hallo!!!

Vilket fantastiskt liv du har. Jag säger det igen, blir nog till att börja plugga i Californien som 49-åring. I dag -4 grader skrapa rutor, bbrrr.

Ha det!

2010-11-08 @ 19:38:15
URL: http://hilms.blogg.se/
Postat av: john

börjar de likna något

2010-11-09 @ 09:48:22
Postat av: Jannike

du skriver riktigt bra kristoffer. författare nästa? =)

och angående din fobi är den förståelig tycker vi lindgrenare, det är ju inte alla som traumatiskt träffar på en orm då man är ung och som sen mamma junita bygger ett berg på! :P

2010-11-14 @ 16:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0